Tuesday, October 20, 2009

Menghitung Hari

Bismillahirrahmanirrahim...



Genap sebulan 5 hari aku posting kat sekolah ni...Masih ada lagi 34 tahun menjelang pencen, entah berapa minit lagi menjelang ajal.... Saya ambil kata-kata ini dari facebook Abang Izzat. Saya suka kata-kata ini.


Dalam kelas tadi, Murtadho beri tazkirah tentang mati. Satu kata-katanya yang paling melekat di hati "Kita hidupnya sekali jadi kena guna masa hidup sehabis baik."


Orang yang hidup untuk akhirat ialah orang yang sangat produktif di dunia kerana dia meyakini dunia ladang untuk bercucuk tanam. buahnya dipetik di akhirat nanti.


Tazkirah Akmal dalam mesyuarat tadi pun cukup saya terkesan.


Tujuan hidup manusia ada dua. Pertama sebagai khalifah dan kedua untuk mengabdikan diri kepada Allah. Sesagala sesuatu yang kita buat mesti bersandar kepada dua asbab ini.


Orang yang hidupnya tiada matlamat akan sentiasa tidak bermaya.


Alhamdulillah. Allah jadikan mereka perantara untuk menegur saya.


Satu perasaan halus menyelinap dalam diri saya saat ini.


Moga perasaan ini kekal untuk satu jangka waktu yang lebih lama. Ameen...

No comments: