Wednesday, July 07, 2010

Sekitar Bicara Buku di Pesta Buku Selangor, Kompleks PKNS Shah Alam

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, 4 Julai 2010, Ahad lalu program Bicara Buku Pesta Buku Selangor di Kompleks PKNS Shah Alam berjalan dengan jayanya. Setinggi-tinggi terima kasih diucapkan kepada pihak Galeri Ilmu Sdn. Bhd. serta mereka yang menjayakan program ini.



Puan Aliyah Sujari, Dr Kamariah Kamaruddin dan saya




Ketika di majlis ini saya bertemu dengan Puan Nurulsham, penulis novel Dingin Salju Indiana. Rupa-rupanya ,Puan Nurulsham juga merupakan orang Simpang Ampat, Pulau Pinang. Bahkan suaminya yang turut hadir ketika itu rupa-rupanya kenal rapat dengan ibu saya. Kami ada bau-bau bacang. Kecil sungguh dunia.
"Wajah seperti pernah lihat, " ujar suami Puan Nurulsham. Saya sekadar tersenyum. Menganggap ucapan itu sekadar perkara biasa kerana ungkapan berkenaan sering saya terima setiap kali berkunjung ke tempat-tempat baru. Dan akhirnya kerana wajah ini saya hubungan keluarga yang sudah semakin menjarak kembali mendekat.
Saat itu saya berasa sangat beruntung kerana menyalin wajah ibu saya. Wajah saya sangat mirip wajah ibu saya.
Terima kasih juga saya ucapkan buat Kak Lillah dan Kak Romlah kerana sudi memetikkan gambar-gambar di atas untuk saya. Malam sebelumnya, saya telah mengganggu kalian untuk menjemput saya di Hentian Duta. Sedang perjalanan dari rumah Kak Lillah ke Hentian Duta memakan masa lebih sejam. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa kalian. Mohon doa kalian agar saya kekal di atas jalan dakwah ini sehingga ke akhir hayat...

No comments: